Tak się to wszystko zaczęło...

”Miałem wtedy ech, szesnaście lat, swoją drogą szedłem przez świat,
   w sercu zawsze tkwiła uparta myśl, by za głosem morza iść...

„Szesnaście lat miałem, gdy na żagle pierwszy raz w świat
   przyjaciel mnie zabrał, wdzięczny jestem mu za to do dziś...

... przypadek, zrządzenie losu, a może po prostu z żaglami tak już jest, w każdym razie u nas było dokładnie tak. W wieku 16 lat, każde z nas pierwszy raz „wsiadło” na żaglówkę. Niektórzy twierdzą, że żeglarstwo to choroba, nieuleczalna i śmiertelna... bo choruje się na nią aż do śmierci i z nią w sercu umiera. My od 16 roku życia, ciągle i bezustannie chorujemy :) Począwszy od zdobywania pierwszych patentów żeglarskich, przez pasję i doświadczenie zdobywane w rejsach, aż do stopni instruktorskich i kapitańskich.
Szkolimy od kilkunastu lat i mimo młodego wieku mieliśmy szansę szkolić w różnych szkołach żeglarskich, klubach czy firmach szkoleniowych, zdobywając w nich ogromne doświadczenie. Okres ten, pozwolił nam wypracować wiele własnych pomysłów, technikę i metodykę, które wciąż przekazujemy kolejnym sympatykom i adeptom sztuki żeglarskiej. Z czasem, za namową przyjaciół, zrodził się nieśmiały pomysł zrobienia czegoś samodzielnie, i tak powstała Szkoła Żeglarstwa TRAWERS.

My, służbowo i prywatnie...
Jesteśmy instruktorami żeglarstwa z bogatym doświadczeniem szkoleniowym i turystycznym, śródlądowym i morskim. Dotychczas szkoliliśmy na wszystkie stopnie żeglarskie: od żeglarzy i sterników jachtowych, przez sterników lodowych do instruktorów żeglarstwa i kapitanów włącznie. Pływaliśmy w rejsach morskich, na małych jachtach i na wielkich żaglowcach, jako załoga, oficerowie, a z czasem jako kapitanowie. A prywatnie? Jesteśmy pełnymi pomysłów, energii i zapału do tego co robimy ludźmi, potrafiącymi zarażać naszą pasją innych. Jesteśmy tymi, dla których jacht to drugi dom.

Oferta i nasze propozycje...
Nasza oferta skierowana jest zarówno do miłośników żeglarstwa, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z żaglami. Prawie wszystkie kursy prowadzimy na Zalewie Zegrzyńskim, w porcie w Nieporęcie. Na miejscu mamy wszystko: biuro, dwie własne sale wykłądowe, a w porcie cumują nasze jachty - to wszystko powoduje, że żeglarstwo jest na wyciągnięcie ręki i to bez względu na wiek, czy ilość wolnego czasu w tygodniu. Dla tych, którzy poznali już pierwsze tajniki żeglarstwa czy sportó motorowodnych, oferujemy rejsy szkoleniowo-stażowe, podczas których można zdobyć staż na wyższe stopnie morskie. Naszą szczególną ofertą są profesjonalne szkolenia na uprawnienia sternika jachtowego w Chorwacji. Organizujemy również zajęcia indywidualne, dopasowane do konkretnych potrzeb, sytuacji i okoliczności, często daleko wychodzące poza klasyczne ramy kursów żeglarskich i motorowodnych. Zachęcamy również do współpracy firmy pragnące urozmaicić akcentem żeglarskim i motorowodnym imprezy integracyjne i szkoleniowe.

Instruktorzy współpracujący z nami...
Tylko najlepsi z najlepszych!
Szkoląc przez wiele lat samodzielnie instruktorów doskonale wiemy jak identyfikować i wyłapywać talenty - tylko najlepszym z nich proponujemy pracę u nas. Nasza kadra posiada uprawnienia i doświadczenie o wiele wyższe od formalnie wymaganych. To przedstawiciele różnych zawodów i profesji, studenci i wszyscy ci, którym okrutna rzeczywistość kazała w tygodniu pracować, by w weekendy móc pożeglować, albo wziąć urlop, by wspólnie popłynąć na morze. Znamy się od kilku, kilkunastu lat, wspólnie zdobywaliśmy uprawnienia, szkoliliśmy, zmagaliśmy się ze sztormami w rejsach, często „starsza” kadra szkoliła „młodszą”. Dla każdego z nas jest to forma spędzania wolnego czasu, poznawania nowych ludzi, odpoczynku od codziennych obowiązków, oraz zawierania prawdziwych przyjaźni.

Jachty, na których pływamy...
Szkolimy na jachtach otwarto pokładowych typu Omega - nie ma lepszej żaglówki do nauki podstaw oraz doskonalenia żeglarstwa, oraz na jachtach kabinowych typu Tango 730S - by nauczyć się prowadzić duży jacht żaglowy. Dodatkowym atutem tych jednostek jest bardzo duży i wygodny kokpit. Ponieważ działamy w oparciu o własny sprzęt pływający, dbamy o niego i dopieszczamy zarówno pod względem technicznym, jak i estetycznym.

Baza szkoleniowa...
Nasza baza szkoleniowa znajduje się nad Zalewem Zegrzyńskim w Porcie Jachtowym Nieporęt. Mamy tu własną salę wykładową wyposażoną w rzutnik multimedialny i system nagłaśniający, sala jest klimatyzowana i ma dostęp do bezprzewodowego internetu. W porcie stacjonują nasze jachty, prowadzone są szkolenia teoretyczne i praktyczne oraz przeprowadzane egzaminy. Do bazy można dojechać zwykłą komunikacją miejską, co jest jej niezaprzeczalnym atutem. Na terenie portu jest parking, restauracja oraz nowe sanitariaty i prysznice z ciepłą wodą.

Coś, co nas wyróżnia...
My wiemy, że o jakości każdej firmy szkoleniowej nie świadczą jej "certyfikaty", a kadra szkoleniowa. To osoby bezpośrednio i przede wszystkim odpowiedzialne za jakość szkolenia. Nasza kadra jest najlepsza - szkolimy ją sami, najlepsi pracują u nas - pozostali u konkurencji :) Przez lata doświadczeń wypracowaliśmy też indywidualny system szkolenia, mający na celu jak najlepsze nauczanie żeglarstwa. To połączenie wiedzy i dobrej praktyki żeglarskiej z tradycją i programem szkolenia PZŻ. Indywidualne podejście do każdego kursanta pozwala nam powiedzieć, że szkolimy profesjonalnie i praktycznie, na pierwszym miejscu stawiając bezpieczeństwo. TRAWERS to nie tylko kursy, rejsy czy szkolenia. Stanowimy stale powiększającą się grupę przyjaciół i znajomych, tworzących niepowtarzalny klimat Szkoły Żeglarstwa TRAWERS.

Dziękujemy za chwilę uwagi. Serdecznie zapraszamy.